A csomagolási hulladékkal, különösen az egyszer használatos csomagolási hulladékkal kapcsolatos aggodalmak világszerte cselekvésre késztették a kormányokat.
A környezeti hulladék minimalizálása és a hulladékgazdálkodási folyamatok javítása érdekében rendeleteket léptetnek életbe. Ezért kulcsfontosságú, hogy felkészüljünk és megtegyük a szükséges lépéseket a fenntarthatóság felkarolásához.
🎯 Íme, három kritikus elem, amellyel rendelkeznie kell a cégeknek, mielőtt belevágnak ebbe a változtatásba:
- A fenntarthatósági teljesítményértékelésnek legyen módszertana:
Az érdemi változás előmozdításához elengedhetetlen, hogy egyértelmű módszertan álljon a cégek rendelkezésére a csomagolótermékek fenntarthatóságának értékelésére. Itt az olyan tényezők értékelésére gondolunk, mint például a környezeti hatás vagy a költséghatékonyság.
A termékek teljesítményértékelésével azonosítani lehet a fejlesztendő területeket, és megalapozott döntéseket hozhatunk, amelyek összhangban vannak a fenntarthatósági célokkal. - A kockán forgó érték megértése:
A növekvő fenntarthatósági követelmények lehetőséget kínálnak az innovációra és az értékteremtésre a cégek teljes termékportfóliójára vonatkozóan.
E lehetőség teljes körű megértésével egy cég azonosíthatja azokat a területeket, ahol a fenntartható csomagolási megoldások versenyelőnyt teremthetnek. A fenntarthatóság felvállalása nem csupán a megfelelésről szól, hanem a növekedési és differenciálódási lehetőségek felismeréséről is. - Átláthatóság, innováció és partnerségek:
A fejlődő fenntarthatósági környezetben való eligazodáshoz elengedhetetlen egy átlátható csomagolási és technológiai ütemterv. Folyamatos innovációra van szükség az olyan csomagolási megoldások kifejlesztéséhez, amely megfelel a fogyasztók fenntarthatósági igényeinek.
Emellett szükséges a beszállítókkal, ipari szakértőkkel és más érdekeltekkel való megfelelő partnerségek kialakítása, mert ez teszi lehetővé egy cég számára, hogy hatékonyan reagáljon a változó követelményekre, és pozitív változásokat hajtson végre.
Nem is kérdés, hogy a fenntarthatósági kihívások kezelése és a fenti kritikus elemek megvalósítása ösztönzi az innovációt, minimalizálja a hulladékot, és megfelel a fogyasztók igényeinek.
Kötelezzük el magunkat arra, hogy tényleg zöldek leszünk! A Manupackaging is kiveszi a részét azáltal, hogy környezetbarát stretchfóliákkal, például a Manunature® BD-vel védi az árukat.
Amennyiben az Ön cége is elkötelezett a fenntartható csomagolási megoldások mellett, kérjük, keresse szakértő munkatársunkat, Somogyi Gábort a +36 30 682 60 51-es telefonszámon, vagy írjon az iroda@manupackaging.hu email címre.