Egy palackozott italokkal foglalkozó partnerünk kérdéssel fordult az M Fórum laboratóriumunkhoz.
Lehetséges-e biztonságosan csökkenteni a raklapok csomagolására használt stretch fólia vastagságát 23 mikronról 17 mikronra?
Célunk:
Az ügyfél célja az volt, hogy csökkentse a csomagolási költségeket, miközben megőrzi a rakomány biztonságát és csökkenti a fóliafogyasztást.
Megoldás:
Új csomagolási megoldás tervezésekor több kulcsfontosságú tényezőt kell figyelembe venni — ugyanazokat, amelyekre a modern logisztika épül.Ezek a tényezők a gazdasági hatékonyság, a szállítási biztonság és a fenntartható fejlődés elveivel való összhang.
A nem megfelelően rögzített rakomány nemcsak áruveszteséget okoz, hanem veszélyt jelent az emberi életre és egészségre is. Emellett szállítási késéseket és felesleges többletköltségeket eredményez.
A fókuszunk az, hogy kiküszöböljük ezeknek a problémáknak a gyökerét. Ezért fordult hozzánk az ügyfél — sokéves tapasztalattal rendelkező szakértőkhöz —, hogy az M Fórum Csomagolástechnikai Központban ellenőrizzük, megvalósíthatók-e ezek a célok egyszerre.

Tesztek:
Tesztek sorozatát indítottuk el, hogy kiderítsük, biztonságosan át lehet-e térni a 23 mikronos fóliáról a 17 mikronos fóliára.
Az Mforum csomagológépeit használva reprodukáljuk az ügyfél csomagolási ciklusát, és ugyanúgy fóliázzuk be a raklapot.
Nagy nyúlási képességű, 23 mikronos fóliát használunk. Teszteljük, hogy ez megfelelő rakomány-stabilitást biztosít-e professzionális mérőeszközökkel.
A FEF200 tesztberendezés segítségével statikus terhelésstabilitási tesztet végeztünk. Ez megmutatja, hogy a stretch fólia különböző raklapmagasságoknál mekkora stabilizáló erőt fejt ki.
A következő lépés egy dinamikus terhelésstabilitási teszt, amely vészfékezést szimulál, a UMOS 40509 szabvány szerint. A tesztet a speciális InSlide Boomerang készülékkel végeztük. Itt azt vizsgáltuk, hogy a vékonyabb, 17 mikronos fólia — az előzővel azonos minőségben — képes-e ugyanilyen jól rögzíteni a rakományt.
A raklapot ugyanúgy fóliázzuk be, mint korábban, és ugyanazokat a csomagolási paramétereket teszteljük. Már a statikus mérésekből látható, hogy az azonos minőségű, vékonyabb fólia csomagolási teljesítménye csökkent.
Azonos paraméterű, de vékonyabb fólia nem biztosít megfelelő rakományrögzítést. A stretch fólia elszakadása szállítás közben az áru teljes megsemmisüléséhez vezethet.
Nézzük tehát, hogy egy vékonyabb, de speciálisan kialakított tulajdonságú fólia ugyanolyan hatékonyan képes-e rögzíteni a rakományt, mint a hagyományos 23 mikronos fólia.
A rakományt speciális tulajdonságú, 17 mikronos fóliával csomagoljuk be. Összehasonlítjuk a két teszt biztonsági profilját: az egyik 23 mikronos, a másik 17 mikronos speciális fóliával készült.
Eredmény:
A fólia egyetlen tényezőjét változtatjuk meg: vékonyabb, de speciális kialakítású verzióra. Az eredmény? Stabilitás kompromisszum nélkül.
Elértük a kitűzött célokat?
A raklapcsomagolás költségét 15%-kal csökkentettük.
A rakomány stabilizáló ereje nőtt, miközben a környezetterhelés csökkent.
Az M Fórum laboratóriumban végzett teszteknek köszönhetően az ügyfél olyan adatokat kapott, amelyek alapján magabiztos és felelős döntéseket hozhat. Látta, hogy lehetséges egyszerre csökkenteni a csomagolási költségeket, növelni a rakománybiztonságot és mérsékelni a környezetre gyakorolt negatív hatást.
Pontosan tudjuk, mit csinálunk.
Tesztelünk, elemzünk, és megbízható adatokat biztosítunk megoldásaink hatékonyságának igazolására.
Nemcsak fóliát kínálunk, hanem egy teljes körű megoldást, amely valós ügyféligényeket elégít ki, teljes kontrollt adva minden rakomány felett.
FEF200 audit mérés
Gyökér Péter
csomagolás audit szakértő
📞 +36 70 584 2277
✉️ gyoker.peter@manupackaging.hu
Amennyiben partnerünkhöz hasonlóan az Ön vállalkozásának fellendülését is segítheti a csomagolási folyamatok optimalizálása, kérjük, keressen a +36 30 682 60 50-es telefonszámon, vagy írjon az iroda@manupackaging.hu e-mail címre!
Arató Gábor