Az európai üdítőipari vállalatok összefogásából született UNESDA Soft Drinks Europe azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az italcsomagolások terén 2030-ra az egész kontinensen maradéktalanul megvalósuljon a körkörös műanyag-gazdálkodás. A nemrég közzétett stratégia részleteiért olvasson tovább!
Az európai üdítőipari vállalatok egyesülete “Circular Packaging Vision 2030” címmel tette közzé weboldalán azt a stratégiai koncepciót, amely szerint 2030-ig minden általuk felhasznált PET-palack 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból készül. A tervek között szerepel az is, hogy a palackok 90%-át visszagyűjtik, illetve minél nagyobb arányban használnak újratölthető italcsomagolásokat. Ezeknek a céloknak a megvalósításával az UNESDA tagjai szeretnék közelebb juttatni egész Európát a körkörös műanyag-gazdálkodáshoz.
Ian Ellington, a szervezet elnöke és a PepsiCo Europe vezető beosztású munkatársa szerint fontos, hogy felismerjük, mekkora értéket képvisel a csomagolás a körkörös gazdaságban. “Azt gondoljuk, hogy a műanyag csomagolás nem hulladék, hanem megújulni képes erőforrás, amelyet sosem szabad elpazarolni.”
Az UNESDA stratégiája alapján a tagvállalatok intézkedései az alábbi három pillér köré rendeződnek:
Az innováció elengedhetetlen eleme a körkörösség felé vezető útnak, így a szektor továbbra is nagy figyelmet szentel az újrahasznosítási technológiák fejlesztésébe, hogy növeljék a azok hatékonyságát és a gazdaságosságát. Az UNESDA törekvéseivel összhangban a Manupackaging Magyarország által forgalmazott, az üdítőiparban is használatos stretch-fóliák és zsugorfóliák már ma is 100%-ban és végtelenszer újrahasznosíthatóak