0

Az európai üdítőipar elköteleződött a körkörösség mellett ‒ stratégiai célkitűzések 2030-ig

Az európai üdítőipari vállalatok összefogásából született UNESDA Soft Drinks Europe azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az italcsomagolások terén 2030-ra az egész kontinensen maradéktalanul megvalósuljon a körkörös műanyag-gazdálkodás. A nemrég közzétett stratégia részleteiért olvasson tovább!


Az európai üdítőipari vállalatok egyesülete “Circular Packaging Vision 2030” címmel tette közzé weboldalán azt a stratégiai koncepciót, amely szerint 2030-ig minden általuk felhasznált PET-palack 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból készül. A tervek között szerepel az is, hogy a palackok 90%-át visszagyűjtik, illetve minél nagyobb arányban használnak újratölthető italcsomagolásokat. Ezeknek a céloknak a megvalósításával az UNESDA tagjai szeretnék közelebb juttatni egész Európát a körkörös műanyag-gazdálkodáshoz. 

Ian Ellington, a szervezet elnöke és a PepsiCo Europe vezető beosztású munkatársa szerint fontos, hogy felismerjük, mekkora értéket képvisel a csomagolás a körkörös gazdaságban. “Azt gondoljuk, hogy a műanyag csomagolás nem hulladék, hanem megújulni képes erőforrás, amelyet sosem szabad elpazarolni.”

Az UNESDA stratégiája alapján a tagvállalatok intézkedései az alábbi három pillér köré rendeződnek: 

Visszagyűjtés: 

  • zárt-láncú visszagyűjtési rendszerek kiépítése 2030-ig, amelyek lehetővé teszik a minimum 90%-os begyűjtést, ezáltal pedig az újrahasznosítást is

Újrahasznosítás: 

  • 2025-ig valamennyi italcsomagolás (műanyag, aluminium, üveg) újrahasznosítható anyagból készül
  • 2030-ig a PET-palackok 100%-ban újrahasznosított anyagból készülnek, így teljesen elhagyva a fosszilis üzemanyag forrásokat

Csökkentés és újrafelhasználás:

  • újratölthető italcsomagolások nagyobb arányú használatával a szektor kisebb ökológiai lábnyomáért

Az innováció elengedhetetlen eleme a körkörösség felé vezető útnak, így a szektor továbbra is nagy figyelmet szentel az újrahasznosítási technológiák fejlesztésébe, hogy növeljék a azok hatékonyságát és a gazdaságosságát. Az UNESDA törekvéseivel összhangban a Manupackaging Magyarország által forgalmazott, az üdítőiparban is használatos stretch-fóliák és zsugorfóliák már ma is 100%-ban és végtelenszer újrahasznosíthatóak

 

 

 

 

Költséget csökkentene?
Költségcsökkentő és különleges megoldásaink felöl érdeklődne? Keressen időpont egyeztetés kapcsán!
részletek
Arató Gábor
audit szakértő
+3630/6826051
iroda@manupackaging.hu

További bejegyzések

    chevron-down