0

Fogyasztói attitűd

Az elmúlt években egyértelműen a tanúi lehettünk, ahogy a fogyasztók egyre szélesebb köre fordul a környezettudatos csomagolási megoldások felé, sőt mi több, kifejezett igényt tartanak ezekre, és még termékválasztás során is döntő szempontnak tartják a fenntarthatóságot. Vajon miként változott ez a fogyasztói hozzáállás a járvány idején, amikor a legtöbb ember számára érthető módon a higiénia vált az elsődleges szemponttá, és milyen innovációkra számíthatunk a csomagolóanyag gyártóktól a közeljövőben? 

Manupackaging.attitud
https://packagingeurope-com.cdn.ampproject.org/c/s/packagingeurope.com/api/amp/has-covid-19-tipped-the-packaging-scales/

Az utóbbi időkben jelentősen megnövekedett fogyasztói környezettudatosság nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a gyártók és kereskedők csökkentsék az egyszer használatos és a nem újrahasznosítható csomagolások használatát ‒ az egész bolygó nagy örömére. Most azonban, amikor a világjárvány hatására a termékek higiéniai védelme vált a legfőbb elvárássá, félő, hogy ez a kollektív előrelépés a fenntarthatóság felé veszendőbe megy. Vagy mégsem? 

Tény, hogy a járvány első hulláma felkészületlenül érte a világot, és sok kereskedő számára az egyetlen gyors megoldást a higiéniai elvárásokra az egyszer használatos csomagolásokhoz való visszatérés jelentette. Különösen problematikus ez egy olyan időszakban, amikor a karantén miatt számottevően megnövekedett az igény az online vásárlásra és házhozszállításra, hiszen jóval több csomagolóanyag kerül felhasználásra, ha a megrendelt termékeket külön-külön csomagolják, mint amikor nagy kiszerelésben szállítanak áruházakba.

Érthető, hogy a legtöbb szektorhoz hasonlóan a csomagolóipar is a vihar átvészelésére fókuszált az elmúlt időszakban, most azonban, az első járványhullám lecsengése után, felkészülve egy esetleges második szakaszra, itt a lehetőség levonni a következtetéseket és újragondolni az innovációs stratégiákat. Ennek folyamán pedig a legnagyobb kihívást a fenntarthatóság és a megfelelő higiéniai védelem közötti egyensúly megteremtése jelenti.

 A környezettudatos fogyasztók továbbra is igényt fognak tartani az újrahasznosított és újrahasznosítható vagy akár lebomló anyagokra, valamint a minimalizált csomagolóanyag felhasználásra, ám nagyon fontos, hogy ezek a jellemzők ne a higiéniai védelem kárára valósuljanak meg. A megoldást olyan csomagolási elemek tervezése jelentheti, amelyek minimalizálják az érintkezési felületeket, mint például egy eltávolítható fogantyú vagy markolat, esetleg a futárok számára kijelölt érintési zóna a csomagoláson. Növelhetik a fogyasztók bizalmát a fokozott és innovatív biztonsági lezárások is (és azok szemmel látható jelölése), amelyek garantálják a becsomagolt termék védettségét. 

Az elkövetkező időkben mindenképpen az innovációké lesz a főszerep a csomagolóiparban, hiszen a higiéniai védelem iránti igény bizonyára még évekig érezhető lesz a fogyasztói preferenciák terén, miközben a fenntarthatóság felé vezető úton is tovább kell haladnunk, mind a verseny, mind a környezetünk érdekében.


Költségcsökkentő és különleges megoldásaink felöl érdeklődne, hívja szakértő kollégánkat
a +36 30 682 6051-es mobiltelefonszámon, vagy írjon az iroda@manupackaging.hu email címre.

 

 

 

 

Költséget csökkentene?
Költségcsökkentő és különleges megoldásaink felöl érdeklődne? Keressen időpont egyeztetés kapcsán!
részletek
Arató Gábor
audit szakértő
+3630/6826051
iroda@manupackaging.hu

További bejegyzések

    chevron-down