0

Win-win-win együttműködéseket hozunk létre

Az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért hazai szervezete által rendezett kerekasztal-beszélgetésre hívták meg ügyvezetőnket, Arató Gábort, ahol a fenntartható gazdasági működésről beszélgettek Noszek Péterrel a Nestlé Hungária Kft, Regina Kuzminával az Unilever Magyarország Kft, Horváth Ágnessel a McDonald’s Magyarország Kft., és Ifj. Bárány Lászlóval a Master Good Kft. képviseletében.

cover bcsdh kerekasztal

A kerekasztal-beszélgetést Márta Irén, a BCSDH igazgatója moderálta.

BCSDH: Prof. Dr. Jacqueline Cramer modelljében a körforgásosság 10 szintjét mutatta be, melyek közül az egyik legmagasabb szint a reduce, azaz a nyersanyag-használat csökkentése.

A Manuli Stretch Magyarország Kft. csomagolástechnikával foglalkozik, akik kiemelt feladatuknak tekintik, hogy kevesebb csomagolóanyag használatára és hatékonyabb csomagolásra tanítsák partnereiket, az ipari termelőket. Több olyan projektet is megvalósítottak az elmúlt években, ahol jelentős csökkenést értek el a felhasznált csomagolóanyag mennyiségében a partnerekkel közösen.

bcsdh manuli

Nem jelent ez hátrányt a vállalatnak, hiszen így kevesebbet tud értékesíteni? Mi az üzleti előny egy ilyen helyzetben?

Arató Gábor: a Manulinál az a küldetésünk, hogy minimálisra csökkentsük a magyarországi gyárak és logisztikai központok csomagolóanyag felhasználását, és ezt a lecsökkentett mennyiséget is 100%-ban visszaforgatható anyagokból oldjuk meg. Helyszíni auditok és tesztek során bebizonyosodott, hogy jelentős csomagolóanyag csökkentést lehet elérni a megfelelő gép és anyag kiválasztásával. Gyakori eset az, hogy a csomagolóanyag-mennyiséget a felére csökkentjük, de bizony arra is van példa, hogy az eredeti mennyiség harmadára vagy negyedére is le tudjuk vinni. Saját számításaink szerint csak a tavalyi évben ügyfeleink közel 2000 tonnával kevesebb műanyag csomagolóanyagot használtak, mint amennyit az együttműködésünk során bemutatott technológiák nélkül használtak volna fel.

Így valóban sokkal kevesebb anyagot tudunk értékesíteni, mintha meghagytuk volna a korábbi technológiákat ügyfeleinknél. Mi azonban nem így gondolkodunk! A csomagolóanyag mennyiségének csökkentése nyilvánvalóan költségmegtakarítást is jelent ügyfeleinknél: milliókat tudnak megspórolni a csomagoláson! Így az új technológiák bemutatásával olyan versenyelőnyhöz jutunk, aminek köszönhetően hosszú távú szerződéseket tudunk kötni, és egy nyugodtabb, hosszabb távú működésre tudunk berendezkedni, így win-win-win együttműködéseket tudunk létrehozni.  Mindemellett pedig az is fontos szempont, hogy az új technológiával megnyert új ügyfelek mind új bevételt jelentenek számunkra, miközben a környezet terhelését is csökkenteni tudjuk az együttműködéseink által.

BCSDH: A Manuli Stretch vállalati partnerekkel dolgozik együtt.

Hogyan látja, keresik-e a partnerek a fenntartható megoldásokat? Hogyan tud hatni a Manuli Stretch más vállalatokra?

Arató Gábor: Úgy látom, hogy sajnos még kevesen. Természetesen kivételek azok, akik itt vannak, mert ide nyilván olyan vállalatvezetők jöttek el, akik keresik a fenntartható megoldásokat: azonban még mindig kevesen vagyunk. Bizony sok helyen ütközünk falakba, amikor régi, berögzült gyakorlatokat akarunk megváltoztatni, és azt is sajnos sok helyen tapasztalom, hogy a csomagolásban rejlő lehetőségeket még mindig nem a megfelelő szinten kezelik. Persze, vannak pozitív tapasztalatok, hiszen eddig Magyarországon közel 400 gyártó cég választotta már valamelyik csomagolóanyag-csökkentő megoldásunkat, vannak akik több fórumon is hirdetik azt, hogy mennyivel tudták csökkenteni a környezet csomagolóanyag terhelését ezáltal, de ha az összes magyar gyár számát nézem, akkor ezt még igen kicsi aránynak tartom – azt gondolom, hogy van még tennivalónk.

DSC 1527

Hogyan tudunk hatni másokra? Minden fronton beszélünk a fenntarthatóságról. Mi ehhez leginkább az anyagfelhasználás csökkentésével és a visszaforgatással tudunk hozzájárulni, ez az, amivel a leginkább tudunk hatni a csomagolóanyag felhasználókra. Természetesen nemcsak ügyfeleinkre vagyunk így hatással, de versenytársainkra is tudunk így hatást gyakorolni azzal, hogy követni igyekeznek gyakorlatunkat, miután el tudták engedni a folyamatos mennyiségnövelési terveiket.

Marketingkommunikációnkban kiemelten hangsúlyozzuk, hogy csökkentjük a csomagolóanyag felhasználást, ez nyilván több fronton is megjelenik. Nemcsak céges, de személyes szinten is igyekszünk hatni: ha valaki követi az én LinkedIn porfilomat, vagy más Manuli kollegámét, ott is igyekszünk gyorsan átadni a technológiai újításokat annak érdekében, hogy minél gyorsabban és szélesebb körben elterjedjenek. Az utóbbi időben – mivel egyre többet beszélek a csomagolóanyag mennyiség csökkentés és a visszaforgatás fontosságáról – én is egyre több helyre kapok meghívást, ahol széles körben beszélhetek erről. Bízom benne, hogy ez a gondolkodás rövidesen átfordul a holtpontján és sokkal-sokkal több gyártó látja majd meg a lehetőségeket abban, ha a csomagolástechnikát is fenntarthatóvá alakítja át.

Költséget csökkentene?
Költségcsökkentő és különleges megoldásaink felöl érdeklődne? Keressen időpont egyeztetés kapcsán!
részletek
Arató Gábor
audit szakértő
+3630/6826051
iroda@manupackaging.hu

További bejegyzések

    chevron-down